تبلیغات
به وبلاگ اقتصاددان خوش آمدید(پژوهشگر حوزه های اقتصاد و مدیریت و رفاه و تامین اجتماعی و فضای کسب وکار )

پیچک

به وبلاگ اقتصاددان خوش آمدید(پژوهشگر حوزه های اقتصاد و مدیریت و رفاه و تامین اجتماعی و فضای کسب وکار )
ارائه دیدگاههای اقتصادی- مدیریتی- کارآفرینی -پژوهشهای کاربردی (مشاوره در حوزه های مدیریت و اقتصاد ) توسط نویسنده وبلاگ حسن سالک 
قالب وبلاگ
نویسندگان
لینکها

قالب میهن بلاگ تقویم جلالی

ابر برچسب ها
تحلیل محیط داخلی کسب و کار ;"Internal Audit or Internal Analysis"

 عواملی هستند كه ماهیتا بر عملكرد شركت تاثیر می‌گذارند و تحت كنترل شركت هستند، البته این عوامل لزوما در داخل شركت نمی‌باشند. برای تحلیل محیط داخل از اطلاعات و داده های تولید شده از داخل کسب و کار استفاده می‌شود. ممکن است این تحلیل با دعوت از یک مشاور بیرونی انجام شود تا یک تصویر مستقل از سازمان به‌دست آید.

از جله این عوامل می‌توان موارد زیر را نام برد:
- عوامل مدیریتی (تجربه، تخصص، اختیارات، سبك مدیریت، تعداد مدیران)
- عوامل منابع انسانی (میانگین سنی، جنسیت، سطح تحصیلات، روش استخدام، روش ترفیع، حقوق، بازنشستگی، بازخرید، وفاداری به سازمان، فرهنگ سازمان)
- عوامل مالی و حسابداری (سیستم حسابداری، مكانیزه یا دستی بودن، روش‌های تامین مالی، میزان سود و زیان، بازدهی، نسبت های مالی)
- R&D (فعالیت‌های تحقیق و توسعه، قراردادهای بیرونی، استراتژی‌های R&D، تجهیزات و امكانات R&D)
- سیستم های اطلاعات مدیریت (گزارش‌های مدیریتی، امنیت گردش اطلاعات در سیستم، تولید اطلاعات، توزیع اطلاعات، سرعت گزارش‌دهی سیستم، دقت گردش اطلاعات)
- بازاریابی (تبلیغات، كانال‌های پیام، هزینه‌ی تبلیغات، سیاست‌های تشویقی فروش، سیاست‌های فروش، سیاست‌های قیمت‌گذاری، سیاست‌های توزیع)
- تولید و عملیات (برنامه‌ریزی تولید، تعداد خطوط تولید، شكل خط تولید، دوره‌های سرویس، كالاهای نیم‌ساخته، فرسودگی یا نو بودن ماشین‌آلات، شیفت‌های تولید، سیستم‌های تولید)

ضعف و قوت: در این تحلیل عواملی مدنظر قرار می‌گیرند كه بتوانیم به آنها به‌عنوان ضعف و یا قوت نگاه كنیم.

مثلا بودن دیوار در دانشگاه نه ضعف محسوب میگردد و نه قدرت. سه معیار برای تشخیص ضعف و قوت عوامل داخلی وجود دارد:
1. مقایسه بارقبا: بهتر است خودمان را با برترین رقیب در صنعت و یا رقیب برتر مقایسه ‌نماییم. با توجه به این مقایسه است‌كه ضعف و یا قوت ما مشخص می‌گردداین نكته فابل ذكر است‌كه در این قسمت میتوانیم خودمان را با رقیب هم‌تراز با خودمان نیز مقایسه نماییم.
2. استانداردهای ملی یا بین المللی: در بیشتر صنایع استانداردهای مشخصی وجود دارد كه با مقایسه خود با این استانداردها، به ضعف و یا قوت سازمان خود پی خواهید برد. مثلا استاندارد یك دستگاه این است كه به 2 اپراتور نیاز دارد و اگر ما از 4 اپراتور استفاده نماییم این ضعف ما محسوب میشود.
3. مقایسه وضع موجود با یك وضعیت ایده آل: وضعیت ایده آل توسط خودمان ترسیم میگردد. مثلا اگر ایده آل ما فروش 100 میلیون در سال است و اكنون فروش ما 80 میلیون است این ضعف ما محسوب میگردد.




طبقه بندی: کارآفرینی - Entrepreneurship، تحلیل بازار کسب و کار،
[ جمعه هشتم اردیبهشتماه سال 1391 ] [ 12:34 بعد از ظهر ] [ حسن سالک ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ


از پیامبر اكرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ روایت شده كه:
خداوند چون برای كسی نیكی بخواهد او را عالمی ژرف نگر در دین می سازد
شهید مرتضی آوینی:
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند ، آن روزها مانده و باد زمان ما را با خود برده است حقیقت همین است

شعر:

باید ای دل اندکی بهتر شویم

یا نه اصلا آدمی دیگر شویم

از همین امروز هنگام نماز

با خدا قدری صمیمی تر شویم



آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :